Acompanyament a un centre de pràctiques d’una estudiant de 3r curs
He anat a l’escola THAU, que està a l’Avinguda d’Esplugues. És una escola que ofereix un ensenyament des dels 3 anys fins els 18 anys, per tant, ofereix els estudis infantils (p3-p5), de primària (1r a 6é) i secundaria (ESO i batxillerat). Treballa amb quatre línees.
El seu equipament consta de: una biblioteca, un amfiteatre, instal·lacions esportives interiors i exteriors, aules de psicomotricitat, de musica i de plàstica, 2 menjadors (d’infantil i el resta), laboratoris (química, física, ciències, etc.), cuina, infermeria (la d’infantil i la de la resta) i un bosquet.
L’horari d’infantil és de 8:30 a 16:30. Cada classe és un animal diferent, el qual treballen durant el primer trimestre, a traves de contes i llibres explicatius amb fotografies, fan dibuixos primer sense conèixer l’animal i desprès segons van coneixent. Cada any tenen un personatge nou, el qual treballen durant tot l’any “Personatge de l’any” (Mozart). La filosofia seva de treball és el projecte, per tant fitxes fan les justes, en lloc d’això quan treballen les lletres, el que fan es agafar un foli i colors i anar repetint la mateixa lletra les vegades que vulguin i dels colors que vulguin. Per explicar cada activitat se’ls asseu a terra davant la pissarra i perquè acabin callant tots, la mestre va felicitant un per un, als que estan callats.
La classe, la divideixen en tres taules, on hi treballen 8 nens, tenen el classificador que és un moble amb dues ranures per nen, per posar-hi en una les fitxes Din3 i en l’altre les fitxes Din4. Un pissarra gran i a una banda tenen un ordinador per practicar TAC i en l’altre un moble on es guarden els contes les joguines i els colors i al costat un moble on exposen els treballs plàstics i els folis amb dibuixos els exposen penjats d’unes cordes amb pinces.
Quan hem vaig trobar amb l’Elena, la noia que esta de practiques, hem va ensenyar com estava distribuït el parvulari, que els nens de p3 estan com més a part, amb un pati propi adequat a ells,etc. Quan vam arribar a la nostre classe ja hem va avisar que era la que menys problemes donava, que la que donava problemes era la del costat, hem va anar presentant als nens, explicant-me mes o menys com eren els seus problemes, amb que havia d’anar en compte, etc.
La primera hora va ser lliure, podien jugar, pintar, ajudar, acabar feines, etc. Tenint una especialista que va treballant amb els nens que tenen dificultats. Un cop s’acaba l’activitat se’ls mana recollir, al no fer cas se’ls canta una cançó, que va disminuint el to, perquè s’asseguin i explicar-los que han de recollir entre tots, aleshores recullen cantant entre tots una caçó referent al recollir.
La següent activitat tracta de presentar als nens que van faltar la carta que va arribar dilluns del bruixot, que els hi presenta una consonat, que han de treballar durant tota la setmana, es fa un joc en una pissarra petita d’escriure una paraula que comença amb aquella consonat i a partir d’aquella paraula anar inventant de noves. Aquest bruixot passa per l’escola cada setmana, deixant una lletra nova. Seguidament treballen la data curta i la data llarga.
Se’ls hi explica que toca pintar poc a poc, ja que el dibuix no s’ha d’acabar aquell dia, hi que han de seguir la mateixa direcció sense sortir-se, ja que, ja són grans! Jo els vigilo, els ajudo explicant-los un per un als que els hi costa més de com fer-ho, dir-los sobretot que canviïn de colors, ja que quan es cansen ho pinten tot igual. Mentre l’Elena en grups reduïts de 4-5 nens treballa la consonant de la setmana, amb cartellets amb un dibuix cadascun que els nens han de dir i pensar si té la consonant que treballen un cop descobert agafen el cartellet i l’han de posar en una de les dues carolines que hi ha al terra, les quals una conté la consonant en majúscula i minúscula i l’altre també, però tatxat, la qual cosa vol dir que no conté la consonant. La mestra alhora crida a nens individualment per treballar amb ells.
En tot això ja era l’hora d’esmorzar, que no és fixa, sinó que varia segons el ritme de la classe, abans d’anar a esmorzar han de rentar-se les mans, un nen ha de portar la cistelleta amb les pomes que els hi hem de tallar i un altre ha de portar la paperera. Quan acaben de menjar van a jugar durant tres quarts d’hora, desprès passen a classe es posen el pitet i es preparen per anar a dinar, abans però d’anar cap al menjador han de dir una paraula un a un que comenci per la lletra que estan treballant. Després fan la migdia durant una hora, tres quarts amb una monitora i desprès fan mitja hora de pati perquè s’acabin de despertar.
Per la tarda toca gimnàstica, on ve un nen també que te una deficiència que no saben exactament quina, per tant ens acompanya també l’especialista que porat el nen. En aquesta hora fan i juguen al que volen dins del joc que se’ls proposa, l’Elena i jo vam estar jugant amb ells a bitlles i amb els aros.
Quan s’acaba la classe recullen tot i van cap a la seva aula a rentar-se les mans, preparar les seves motxilles i abrics i seure per berenar. Quan acaben com que hi ha una nena que és el seu aniversari reparteix els xupa-xups un cada nen i un a la mestra, a les altres mestres del curs, a l’Elena i a mi.
I ja eren les 16:30 l’hora que venen els professors d’extraescolar a buscar-los i que venen els pares a buscar-los a la classe, on estan asseguts als seus llocs i segons arriben els van cridant.
He anat a l’escola THAU, que està a l’Avinguda d’Esplugues. És una escola que ofereix un ensenyament des dels 3 anys fins els 18 anys, per tant, ofereix els estudis infantils (p3-p5), de primària (1r a 6é) i secundaria (ESO i batxillerat). Treballa amb quatre línees.
El seu equipament consta de: una biblioteca, un amfiteatre, instal·lacions esportives interiors i exteriors, aules de psicomotricitat, de musica i de plàstica, 2 menjadors (d’infantil i el resta), laboratoris (química, física, ciències, etc.), cuina, infermeria (la d’infantil i la de la resta) i un bosquet.
L’horari d’infantil és de 8:30 a 16:30. Cada classe és un animal diferent, el qual treballen durant el primer trimestre, a traves de contes i llibres explicatius amb fotografies, fan dibuixos primer sense conèixer l’animal i desprès segons van coneixent. Cada any tenen un personatge nou, el qual treballen durant tot l’any “Personatge de l’any” (Mozart). La filosofia seva de treball és el projecte, per tant fitxes fan les justes, en lloc d’això quan treballen les lletres, el que fan es agafar un foli i colors i anar repetint la mateixa lletra les vegades que vulguin i dels colors que vulguin. Per explicar cada activitat se’ls asseu a terra davant la pissarra i perquè acabin callant tots, la mestre va felicitant un per un, als que estan callats.
La classe, la divideixen en tres taules, on hi treballen 8 nens, tenen el classificador que és un moble amb dues ranures per nen, per posar-hi en una les fitxes Din3 i en l’altre les fitxes Din4. Un pissarra gran i a una banda tenen un ordinador per practicar TAC i en l’altre un moble on es guarden els contes les joguines i els colors i al costat un moble on exposen els treballs plàstics i els folis amb dibuixos els exposen penjats d’unes cordes amb pinces.
Quan hem vaig trobar amb l’Elena, la noia que esta de practiques, hem va ensenyar com estava distribuït el parvulari, que els nens de p3 estan com més a part, amb un pati propi adequat a ells,etc. Quan vam arribar a la nostre classe ja hem va avisar que era la que menys problemes donava, que la que donava problemes era la del costat, hem va anar presentant als nens, explicant-me mes o menys com eren els seus problemes, amb que havia d’anar en compte, etc.
La primera hora va ser lliure, podien jugar, pintar, ajudar, acabar feines, etc. Tenint una especialista que va treballant amb els nens que tenen dificultats. Un cop s’acaba l’activitat se’ls mana recollir, al no fer cas se’ls canta una cançó, que va disminuint el to, perquè s’asseguin i explicar-los que han de recollir entre tots, aleshores recullen cantant entre tots una caçó referent al recollir.
La següent activitat tracta de presentar als nens que van faltar la carta que va arribar dilluns del bruixot, que els hi presenta una consonat, que han de treballar durant tota la setmana, es fa un joc en una pissarra petita d’escriure una paraula que comença amb aquella consonat i a partir d’aquella paraula anar inventant de noves. Aquest bruixot passa per l’escola cada setmana, deixant una lletra nova. Seguidament treballen la data curta i la data llarga.
Se’ls hi explica que toca pintar poc a poc, ja que el dibuix no s’ha d’acabar aquell dia, hi que han de seguir la mateixa direcció sense sortir-se, ja que, ja són grans! Jo els vigilo, els ajudo explicant-los un per un als que els hi costa més de com fer-ho, dir-los sobretot que canviïn de colors, ja que quan es cansen ho pinten tot igual. Mentre l’Elena en grups reduïts de 4-5 nens treballa la consonant de la setmana, amb cartellets amb un dibuix cadascun que els nens han de dir i pensar si té la consonant que treballen un cop descobert agafen el cartellet i l’han de posar en una de les dues carolines que hi ha al terra, les quals una conté la consonant en majúscula i minúscula i l’altre també, però tatxat, la qual cosa vol dir que no conté la consonant. La mestra alhora crida a nens individualment per treballar amb ells.
En tot això ja era l’hora d’esmorzar, que no és fixa, sinó que varia segons el ritme de la classe, abans d’anar a esmorzar han de rentar-se les mans, un nen ha de portar la cistelleta amb les pomes que els hi hem de tallar i un altre ha de portar la paperera. Quan acaben de menjar van a jugar durant tres quarts d’hora, desprès passen a classe es posen el pitet i es preparen per anar a dinar, abans però d’anar cap al menjador han de dir una paraula un a un que comenci per la lletra que estan treballant. Després fan la migdia durant una hora, tres quarts amb una monitora i desprès fan mitja hora de pati perquè s’acabin de despertar.
Per la tarda toca gimnàstica, on ve un nen també que te una deficiència que no saben exactament quina, per tant ens acompanya també l’especialista que porat el nen. En aquesta hora fan i juguen al que volen dins del joc que se’ls proposa, l’Elena i jo vam estar jugant amb ells a bitlles i amb els aros.
Quan s’acaba la classe recullen tot i van cap a la seva aula a rentar-se les mans, preparar les seves motxilles i abrics i seure per berenar. Quan acaben com que hi ha una nena que és el seu aniversari reparteix els xupa-xups un cada nen i un a la mestra, a les altres mestres del curs, a l’Elena i a mi.
I ja eren les 16:30 l’hora que venen els professors d’extraescolar a buscar-los i que venen els pares a buscar-los a la classe, on estan asseguts als seus llocs i segons arriben els van cridant.
No hay comentarios:
Publicar un comentario